BOTA DIN PMS!!

A2N0X6

Svullenhet

Känner du att byxorna sitter lite för tajt eller att magen putar ut alldelles för mycket? Då samlar antagligen din kropp för mycket vatten Ett enkelt botemedel är att äta mycket magnesium. Magnesium kan du hitta i solrosfrön, jordnötter, potatis och svartabönor.


(maary: Eller så har man inte helt enkelt tighta byxor)

 Dåligt humör

Forskare har bevisat att kvinnor med lägre kalciumhalt i blodet har värre pms än de som har en högre halt av kalcium. Om du vet att du äter för lite mejeriprodukter så kan du mycket väl vara en utav dom. Då ska du äta 1000mg kalciumtillskott per dag eller bara äta mer ost, filmöjlk och andra mejeriprodukter


(maary: OST OCH FILMJÖLK HERE I COME!)

 Deppig

Är du en sån som blir irriterad över allt och jätteledsen bara för att du inte fått något sms när du vaknar på morgonen? Då kan du ha brist på B6 vitamin. Ät lax, kött, bananer, gröt och kyckling bröst. Det finns också tillskott att köpa i din vanliga mat affär eller på apoteket.


(maary: Ska inskaffa lite B6 vitaminer och se vad som händer. Men egentligen, är man deppig så är man... visst kan lite vitaminer kanske hjälpa men det är inte så att man ska bomba sig själv med det. Jag blir alltid på bättre humör när jag umgås med någon jag tycker om eller när jag tänker på en rolig/bra sak, det funkar iaf för mig!

 Ont i brösten

Det är vanligt att brösten börjar ömma innan mens. Anledningen till besväret är att celltillväxten i bröstkörteln ökar. Drick mycket vatten, ta lite frisk luft och ät en chokladbit så du ger kroppen extra socker vilket gör att det känns inte lika mycket när cellerna i brösten ökar.


(maary: choklaaad!<3)

 Värk

Det bästa du kan göra för att undvika mensvärken är att träna! Du har säkert hört det förut, men det hjälper verkligen. Ligg inte still. Mensvärk beror på att muskler i livmodern drar ihop sig. Vi är inte vana vid att de musklerna används därför betraktar vi mensvärk som något dåligt och gör ont. Så ut och jogga istället för att ligga stilla och ha ont. Antiinflammatoriska värktabletter såsom Alvedon kan också fungera de dagar du känner dig lat och inte orkar gå ut och motionera.


(Maary: alvedon är min bäst vän, så enkelt är det! Nej men ärligt. Att gå ut och motionera är det sista man vill göra när man har ooont. Ibland händer det och visst mår man bättre för stunden MEN DEN KOMMER ALLTID TILLBAKA!?  Så alvedon säger jag bara ALVEDON!)

-----------
Ville dela med mig av en sida jag hittade...haha.
Det var bra tips ju! Och som ni ser har jag kommenterat efter varje ;)






0 kommentarer