Intressant.


Jag har bollat fram och tillbaka med den frågan i ca en timme nu. Har dock kommit fram MYCKET.

Rädsla och likgiltighet tror jag är motsatsen. Varför?
Jo likgiltighet innebär att man inte bryr sig om den andre. Man har inga som slags känslor till den personen. (När man undviker fysisk eller psykisk ansträngning eller båda)

Rädsla då, det är ett negativt energiflöde som ofta ställer till problem förr oss. Rädslan avskiljer oss från ett kärleksfullt tänkande och öppnar upps oss för det negativa energiflöden.

Hat då?
Nej hat är inte motsatsen. Hat är obesvarad kärlek/Olycklig kärlek. Nu menar jag inte olyckligt kär men ni förstår nog. Skillnaden mellan hat och likgiltighet är att den som hatar fortfarande väldigt mycket bryr sig om den andre medan detta inte gäller när man är likgiltig.

Nu har jag bara "spånat" kring ämnet. Ska sätta mig in i det senare, nu är jag för trött för det.
NATTI.

             
3 kommentarer
Milleee

Man brukar säga att man aldig kan hata någon man någonsin älskat. Hur kommer det sig då enligt din teori ''Hat är obesvarad kärlek/Olycklig kärlek''?

maria

Tro mig, det kan man ;)

maria

så du påstår att du aldrig har hatat någon som du har älskat förut?